Tv-spotjes op het net: pro&contra

U heeft onlangs kunnen lezen dat er een nieuwe trend in adverteren gearriveerd is: de korte tv-achtige spotjes die onzichtbaar op de achtergrond geladen worden. Volgens de eerste tests zouden de gebruikers er positiever op reageren dan op de erg hinderende pop-ups.

De reclamewervers zwaaien nu met die resultaten, om potentiƫle klanten te overhalen om zulke spotjes te plaatsen op het internet. Maar volgens deze analyse bij TechDirt schort er toch wel het een en ander bij de wervingscampagne. Want het cijfer dat aangehaald is, is dat "slechts 28% " van de mensen die zo'n spotje zien, er zich aan ergert. En dat is een verkeerd uitgangspunt. Het is niet in welke mate de kijker/surfer zich aan een boodschap ergert die bepalend moet zijn, maar wel in hoeverre de boodschap de kijker heeft kunnen helpen.

Nieuws: techdirt.com

Bron: Netties.be

Vrijdag 02 April 2004

 
©2002 Koen Godderis