Yahoo duikt de dieperik in

Tegenwoordig is Google de populairste zoekmachine. Dat was ooit anders. Yahoo ging toen met die kroon lopen. Yahoo wil nu terug wat terrein herwinnen. Daarvoor heeft de bekende webportaal haar Content Acquisition Program voorgesteld.

Wat moet u zich daarbij voorstellen? Wel, er zijn heel wat gegevensbestanden die aangesloten zijn op het internet. De informatie daar is normalerwijze niet toegankelijk voor de zoekrobotten van de zoekmachines, de dingen die ervoor zorgen dat informatie in de index van de zoekmachines regelmatig up to date gehouden wordt. Dat is natuurlijk heel spijtig, want zo gaat een schat aan informatie verloren. Yahoo heeft daarom een eerste stap gezet om dat 'diepe' internet ook bschikbaar de maken voor de surfers: het heeft samenwerkingsakkoorden gesloten met het Amerikaanse Library of Congress, de UCLA, De nationale radio, de universiteit van Michigan, het Project Gutenberg. Het materiaal van die projecten zal voortaan ter beschikking staan van leergierige surfers. Het mooie van dit nieuwe project is dat al deze databases toebehoren aan non-profits, en dat Yahoo deze informatie dan ook zonder extra kosten aan de internauten kan doorgeven.

Nieuws: zdnet.com

Bron: Netties.be

Woensdag 03 Maart 2004

 
©2002 Koen Godderis