|
In de afgelopen maanden, weken, werd de ene on line muziekdienst na de
andere opgericht. Apple met zijn iTune, Scott Blum van Buy.com richtte
BuyMusic.com op, Roxio startte met Napster 2.0, Musicmatch maakte van zijn
jukebox en radiodienst ook een muziekwinkel, en ook de muziekdienst van
MusicNow, die voorheen enkel met abonnementen werkte, heeft nu een on line
winkel waar u songs kan aankopen.
Wil u ook zo'n winkel? Dat kan. En het wordt nog betaalbaar ook - althans
dat is wat Microsoft en Loudeye beloven. Loudeye heeft verschillende
muzikale diensten in portefeuille, waaronder Digital Music Store en iRadio
Service. Daar vindt u zo'n 100 voorgeprogrammeerde muziekkanalen. Het
geheel is gebaseerd op de Windows Media 9 technologie van Microsoft. De
bedoeling is dat voortaan elk bedrijf songs on line zou kunnen aanbieden,
dankzij de technologie van Microsoft, en het aanbod van Loudeye.
Of u ook zo'n dienst WIL aanbieden, dat is een andere vraag. Want voor het
geld moet u het echt niet doen, althans dit artikel bij CNet. Zelfs de
meest succesvolle aanbieder van on line muziek, Apple, moet toegeven dat
hij geen winst beurt uit iTunes. Het bedrijf moet het hebben van de
verhoogde vraag naar de iPod digitale muziekplayer tengevolge van het
iTunes aanbod.
Nieuws: news.com Bron: Netties.be Dinsdag 16 December 2003
|
|