Productactivatie versus hoofdpijn

Steeds meer bedrijven bouwen tegenwoordig een of ander beveiligingsmiddel in hun software om piraterij tegen te gaan. Een van die middelen is product-activatie: de gebruiker moet zich on line melden, krijgt een codenummer, en moet dat nummer op bepaalde tijdstippen terug invoeren, zoniet stopt de software met werken.

Maar niet altijd is die product-activatie fijn afgesteld. Een aantal gebruikers van de Norton Antivirus software van Symantec hebben ondervonden dat de beveiligingssoftware aan 'activatie' wel een erg aparte mening gegeven heeft en die activatie koppelen aan het actief worden van de pc. De sukkelaars moeten namelijk de productcode invoeren, telkens en telkens weer, wanneer hun machine herstart wordt. Symantec geeft het probleem toe, maar weet voorlopig niet wat het probleem veroorzaakt en hoe het verholpen kan worden. Een schrale troost voor wie met zo'n bemoeizieke productactivatie zit..

Nieuws: pcworld.com

Bron: Netties.be

Woensdag 05 November 2003

 
©2002 Koen Godderis