Prijsverlaging verleidt muziekfan

Zou het dan toch waar zijn dat de muziekfan best bereid is om te betalen voor zijn muziek, als het maar schappelijk gehouden wordt? Dit artikeltje mag het alvast bewijzen.

Muzieksite Listen.com heeft namelijk bekend gemaakt dat haar Rhapsody-abonnees nu veel gemakkelijker kiezen voor de CD-brand formule, nu de prijs voor deze licentie van 99 dollarcent per track verlaagd werd naar 79 dollarcent. Dat mag u, met enige eurocentjes speling, vertalen naar een gelijkaardige waarde in euro's. Hoeveel songs er in juni exact gedownload en gebrand werden wil Rhapsody niet kwijt, maar het wou wel vertellen dat on-demand streaming in juni gestegen is tot 11 miljoen songs, een stijging met 45%, wat neerkmt op 350.000 songs per dag.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A59044-2003Jul1.html?referrer=email

Bron: Netties.be

Donderdag 03 Juli 2003

 
©2002 Koen Godderis