|
De softwaregigant is nog altijd het best bekend voor zijn browser en
besturingssysteem. Maar als het aan de Redmond jongens en meisjes ligt, dan
zal het bedrijf ook een grote rol spelen in de amusementsindustrie. Bij de
muziekindustrie is dat nu al het geval. Niet dat Microsoft zelf muziek
uitgeeft of zo, maar via de software voor het beschermen van auteursrechten
en de afspeelsoftware van de Media Player wel.
En Microsoft wil nu ook die stap zetten naar de filmindustrie, via
diezelfde Media Player. Die is sinds zijn eerdere versies fel verbeterd en
kan nu professionele behoeften vervullen. Daarom wil Microsoft een rol
spelen in de distributietechnologie van de nieuwe films, die ook via de
nieuwste technologieën opgenomen zijn. Want vergeet niet dat we in deze
tijden niet meer spreken van die grote spoelen met daarop honderden meters
aan pelicule, maar van digitale bestanden.
Dus: Microsoft wil in die markt een vinger in de pap te brokkelen hebben,
van gewone digitale dagelijkse nieuwsberichten, tot films in de bioskoop,
en uitzending via de kabel, tot dvd's. En, Microsoft kennende, zal dat niet
ophouden bij "vingertje in de pap", dat mag u gerust vervangen door
"domineren", niet?
http://www.wired.com/news/digiwood/0,1412,59107,00.html KG-redactie
bron: Netties.be Vrijdag 13 Juni 2003
|
|