Telenet beschermt klanten tegen ongewenste e-mail 

Vanaf begin april 2003 lanceert Telenet de gratis dienst 'Telenet Internet Anti-Spam'. Residentiële en professionele Telenet-internetklanten kunnen vanaf dan zelf bepalen of ze ongewenste e-mailberichten ('spam') willen laten tegenhouden door Telenet, voordat ze in hun mailbox terechtkomen.

Op deze manier kunnen Telenet-internetklanten hun mailbox efficiënt en productief zelf beheren, door enkel e-mailberichten toe te laten die zij wensen.

In de loop van de maand mei 2003 lanceert Telenet de optie 'Telenet Internet Anti-Virus'. Met deze virusscanner kunnen Telenet-internetklanten hun mailbox beschermen tegen virussen die via e-mail verspreid worden. Telenet verhoogt zo de veiligheid bij zijn klanten.

Met Telenet Internet Anti-Spam, Telenet Internet Anti-virus en Telenet Internet Auto-Respons, zorgt Telenet opnieuw voor een toegevoegde waarde.

Telenet Internet Anti-Spam

Bij de gemiddelde Telenet-klant zijn tot 4 op 10 e-mailberichten die in hun mailbox belanden ongevraagd. Dit is een bron van ergernis voor de meeste Telenet-internetklanten. Daarom zullen klanten hun e-mailberichten op de centrale mailserver gratis en automatisch door Telenet kunnen laten filteren op spam. Om deze gratis dienst te kunnen aanbieden, heeft Telenet zijn serverpark verder uitgebreid en geoptimaliseerd. De klant hoeft dus niets op zijn computer te installeren. Telenet zorgt zelf voor alles.

Telenet onderscheidt drie verschillende filterniveau's: zeer hoog, hoog en medium. Een ongewenste e-mail die door Telenet Internet Anti-Spam wordt herkend als een bericht met een zeer hoge of hoge graad van spam-waarschijnlijkheid, wordt door Telenet standaard van de mailserver verwijderd. Een e-mail die wordt herkend als een bericht met een medium graad van spam-waarschijnlijkheid, wordt door Telenet standaard naar de klant doorgestuurd. De Telenet-internetklant bepaalt zelf de graad voor het filteren van zijn e-mailberichten op spam. Hij heeft de mogelijkheid om de filterregels te versoepelen of te verstrengen.

De klant kan ook kiezen om zijn spam e-mailberichten enkel te markeren. In het onderwerp ervan wordt dan de spamscore vermeld, bv. [SPAMSCORE] (zeer hoog). De klant is hierdoor duidelijk visueel geïnformeerd.

De dienst Anti-Spam is volledig gratis. Om de dienst te activeren hoeft de klant niets te doen. Telenet zorgt hiervoor. Elke Telenet-klant kan de instellingen van deze dienst eenvoudig zelf on line beheren via het Accountbeheer op de Telenet Helpdesk pagina's.

Meer info: http://breedband.telenet.be/

KG-redactie

Maandag 14 April 2003

 
©2002 Koen Godderis