|
In de VS is MySpace, een sociaal-netwerk site, erg populair. Zij wordt
voornamelijk bevolkt door tieners en jonge twintigers, die er een
uitlaatklep vinden voor hun gevoelens en er sociale contacten kunnen leggen.
In juli verleden jaar werd de site opgekocht door News Copr van mediatycoon
Rupert Murdoch. De gebruikers van MySpace reageerden ongerust op de
overname - tot hiertoe was MySpace eerder amateuristisch, een clubje van
vrienden en vrijwilligers. Wat zou er gebeuren als de groten uit de
bedrijfswereld zich ermee zouden bemoeien?
En het lijkt erop dat hun vrees bewaarheid is geworden. Sinds kort worden
alle referenties in de blogs op MySpace naar content op een concurrerende
blogsite, YouTub, geweerd en geblokkeerd. En dat zint de MySpace gebruikers
natuurlijk niet - in het algemeen zijn gebruikers van sites die voor een
groot gedeelte afhankelijk zijn van vrijwilligerswerk, erg gevoelig voor
censuur.
Volgens CNet zou het allemaal een misverstand zijn, maar de MySpace
gebruikers denken er het hunne van.
Nieuws: news.com.com Bron: Netties.be Woensdag 11 Januari 2006
|
|