Mozilla start campagne in Europa

Het Europese filiaal van Mozilla Foundation is met een campagne begonnen om de Firefox browser nog meer bekendheid te geven. Daarvoor werd het webagentschap Pozz ingeschakeld, dat gespecialiseerd is in virale marketing door middel van video.

Pozz maakte speciaal voor Mozilla drie kortilms van 30 seconden elk, die in die korte periode het verschil moeten aantonen tussen de open source browser en de concurrenten. Bij een 'virale campagne' is het de bedoeling dat het agentschap enkel de boodschap lanceert. Als de boodschap goed genoeg gemaakt is, zal zij automatisch door de internauten verspreid worden, net zoals een virus zich verspreidt. (1) De filmpjes kan u vinden bij Funnyfox.org. (2)

Het gaat Firefox trouwens niet echt voor de wind; deze week werd bekendgemaakt dat er twee tamelijk ernstige beveiligingsfouten ontdekt zijn in de Firefox browser. Door de fouten zouden mensen met slechte bedoelingen het systeem van de gebruiker kunnen overnemen. Volgens beveiligingsfirma Secunia zouden er al gevallen bekend zijn van zo'n overnames. (3)

Nieuws: funnyfox.org, fr.news.yahoo.com, betanews.com

Bron: Netties.be

Maandag 16 Mei 2005

 
©2002 Koen Godderis