|
Het Europese filiaal van Mozilla Foundation is met een campagne begonnen om
de Firefox browser nog meer bekendheid te geven. Daarvoor werd het
webagentschap Pozz ingeschakeld, dat gespecialiseerd is in virale marketing
door middel van video.
Pozz maakte speciaal voor Mozilla drie kortilms van 30 seconden elk, die in
die korte periode het verschil moeten aantonen tussen de open source browser
en de concurrenten. Bij een 'virale campagne' is het de bedoeling dat het
agentschap enkel de boodschap lanceert. Als de boodschap goed genoeg gemaakt
is, zal zij automatisch door de internauten verspreid worden, net zoals een
virus zich verspreidt. (1)
De filmpjes kan u vinden bij Funnyfox.org. (2)
Het gaat Firefox trouwens niet echt voor de wind; deze week werd
bekendgemaakt dat er twee tamelijk ernstige beveiligingsfouten ontdekt zijn
in de Firefox browser. Door de fouten zouden mensen met slechte bedoelingen
het systeem van de gebruiker kunnen overnemen. Volgens beveiligingsfirma
Secunia zouden er al gevallen bekend zijn van zo'n overnames. (3)
Nieuws: funnyfox.org, fr.news.yahoo.com, betanews.com
Bron: Netties.be Maandag 16 Mei 2005
|
|