|
Eerder deze week hadden we het over de adverteertak van zoekmachine Google,
en dat die zo renderend is. Het lijkt erop dat Google zich steeds meer als
adverteernetwerk wil profileren, aldus dit bericht bij CNet.
De zoekgigant breidt immers haar adverteeraanbod uit. Waar voorheen enkel
tekstadvertenties geplaatst werden op sites die zich op het AdSense-netwerk
aangesloten hadden, zullen er in de toekomst ook banners verschijnen met
bewegende beelden. Bovendien mogen de adverteerders zelf bepalen op welke
websites hun advertentie getoond wordt. Google komt daarmee tegemoet aan een
verzuchting van de adverteerders, die meer inspraak wensten over waar hun
banner terecht komt.
Voor sommige advertenties stapt Google ook over van CPC (cost per click)
naar CPM (cost per impression).
Het valt af te wachten of deze nieuwe advertenties met bewegende beelden
niet een negatief effect zullen hebben. Juist doordat de tekst-advertenties
van Google zo discreet zijn, hebben vele kleinere websites zich laten
overhalen om in het adverteerprogramma van Google te stappen. Hopelijk houdt
Google het geheel een beetje in toom, en zal het binnenkort niet overstappen
en pop-ups en pop-unders...
Nieuws: news.com.com, webwereld.nl
Bron: Netties.be Woensdag 27 April 2005
|
|