|
Nog nieuws uit Frankrijk. Daar heeft de rechter in beroep geoordeeld dat een
lagere rechter gelijk had om Google te veroordelen voor namaak.
Waar gaat het om? Zoals u weet, verkoopt Google trefwoorden aan
adverteerders. Wie zo'n trefwoord intikt, krijgt naast de gewone resultaten
ook in een aparte kolom enkele advertenties te zien van bedrijven die iets
met dat trefwoord te maken hebben. Allemaal goed en wel, maar wat als uw
concurrent de naam van uw bedrijf als trefwoord opkoopt bij Google?
Leuk is het dan niet: een internaut tikt uw merknaam in de zoekmachine in,
krijgt inderdaad uw bedrijf tussen de gewone resultaten te zien, maar in het
kolommetje daarnaast staat de naam van uw concurrent. Net alsof uw
concurrent met een sandwichbord vlak voor uw winkel zou komen staan, om uw
klanten weg te snoepen...
Nieuws: fr.news.yahoo.com Bron: Netties.be Woensdag 23 Maart 2005
|
|