Adverteerders bij Google

En nu we toch bezig zijn met kleine facetten te bespreken van de oorlog die de grote zoekmachines onder elkaar uitvechten, dit bericht over Google. Bij deze topper is onlangs een nieuw onderdeel verschenen, waarbij gezocht kan worden naar plaatsgebonden zaken. Voorlopig dus enkel voor Amerikaanse bedrijven, kreeg deze tool de naam Local Businesss Center mee.

Die plaatsgebonden dienst is ideaal voor kleinere bedrijven, ook de bedrijven die geen eigen website hebben. Noem het een veredelde versie (en uiteraard een grote concurrent!) voor de Gouden Gids. Het nieuwe aan de dienst is dat bedrijven voortaal zelf hun gegevens kunnen veranderen. Als hun openingsuren bijvoorbeeld gewijzigd zijn, of het adres van de winkel, dan kunnen de bedrijven die gegevens meteen rechtstreeks veranderen.

Maar ook MSN dingt naar de gunst van de adverteerder. Microsoft zou, volgens een artikel bij CNet, binnenkort een nieuw project voorstellen waarbij adverteerders ruimte kunnen kopen bij de vernieuwde zoekmachine MSN, een systeem à la Google. De dienst van Microsoft heet AdCenter, en zal als eerst in Frankrijk en Singapore ontplooid worden. Een samenvatting van de toespraak van Steve Ballmer, waarin hij de plannen voor de nieuwe dienst uiteenzet, vindt u op het derde adres.

Nieuws: news.com.com, news.com.com, microsoft.com

Bron: Netties.be

Woensdag 23 Maart 2005

 
©2002 Koen Godderis