|
En nu we toch bezig zijn met kleine facetten te bespreken van de oorlog die
de grote zoekmachines onder elkaar uitvechten, dit bericht over Google. Bij
deze topper is onlangs een nieuw onderdeel verschenen, waarbij gezocht kan
worden naar plaatsgebonden zaken. Voorlopig dus enkel voor Amerikaanse
bedrijven, kreeg deze tool de naam Local Businesss Center mee.
Die plaatsgebonden dienst is ideaal voor kleinere bedrijven, ook de
bedrijven die geen eigen website hebben. Noem het een veredelde versie (en
uiteraard een grote concurrent!) voor de Gouden Gids.
Het nieuwe aan de dienst is dat bedrijven voortaal zelf hun gegevens kunnen
veranderen. Als hun openingsuren bijvoorbeeld gewijzigd zijn, of het adres
van de winkel, dan kunnen de bedrijven die gegevens meteen rechtstreeks
veranderen.
Maar ook MSN dingt naar de gunst van de adverteerder. Microsoft zou, volgens
een artikel bij CNet, binnenkort een nieuw project voorstellen waarbij
adverteerders ruimte kunnen kopen bij de vernieuwde zoekmachine MSN, een
systeem à la Google. De dienst van Microsoft heet AdCenter, en zal als eerst
in Frankrijk en Singapore ontplooid worden. Een samenvatting van de
toespraak van Steve Ballmer, waarin hij de plannen voor de nieuwe dienst
uiteenzet, vindt u op het derde adres.
Nieuws: news.com.com, news.com.com, microsoft.com Bron: Netties.be Woensdag 23 Maart 2005
|
|