|
Wie gebruik maakt van RSS-feeds, zal moeten toegeven dat die reuze handig
zijn: u blijft voortdurend op de hoogte van het laatste nieuws. Voor de
uitgevers, degenen die de feeds aanbieden, is de RSS-feed echter niet zo
interessant.
De feed lokt wel volk naar de site van de uitgever, maar de
feed zelf kon geen reclame bevatten, en dus ook geen bron van inkomsten.
Met opzet spreken we van "kon", want volgens dit artikel bij ZDNet heeft
het bedrijf Kanoodle een methode gevonden om advertenties te laten
meereizen met RSS-feeds. Het systeem, BrightAds RSS, maakt gebruik van een
systeem met sleutelwoorden die bij bepaalde advertenties horen. Een zegen
dus voor de uitgevers, die nu toch een kans zien om inkomsten te peuren uit
hun publicaties. Maar of het een zegen is voor de gebruikers, daar valt nog
over te twijfelen.
Leest u meer over het systeem van Kandoodle bij ZDNet.
Nieuws: news.zdnet.com
Bron: Netties.be Woensdag 02 Maart 2005
|
|