RSS feeds mét reclame

Wie gebruik maakt van RSS-feeds, zal moeten toegeven dat die reuze handig zijn: u blijft voortdurend op de hoogte van het laatste nieuws. Voor de uitgevers, degenen die de feeds aanbieden, is de RSS-feed echter niet zo interessant.

De feed lokt wel volk naar de site van de uitgever, maar de feed zelf kon geen reclame bevatten, en dus ook geen bron van inkomsten. Met opzet spreken we van "kon", want volgens dit artikel bij ZDNet heeft het bedrijf Kanoodle een methode gevonden om advertenties te laten meereizen met RSS-feeds. Het systeem, BrightAds RSS, maakt gebruik van een systeem met sleutelwoorden die bij bepaalde advertenties horen. Een zegen dus voor de uitgevers, die nu toch een kans zien om inkomsten te peuren uit hun publicaties. Maar of het een zegen is voor de gebruikers, daar valt nog over te twijfelen. Leest u meer over het systeem van Kandoodle bij ZDNet.

Nieuws: news.zdnet.com

Bron: Netties.be

Woensdag 02 Maart 2005

 
©2002 Koen Godderis