|
Jong, vrijgezel, stadsvolk. Ze verhuizen geregeld, ze huren eerder dan ze
kopen - dat zijn enkele kenmerken van het "cell phone only" (enkel
mobieltjes) volk, de jonge generatie die zo genoemd wordt omdat zij geen
traditionele telefoon meer heeft maar een mobieltje.
Deze groep jongeren groeit steeds aan, en is een aantrekkelijke
bevolkingsgroep voor marketeers. Er is echter een probleem: zij kunnen
moeilijk bereikt worden bij enquetes en wetenschappelijke onderzoeken.
En zoals u weet worden marketingcampagnes altijd voorafgegaan door een
onderzoek van de doelgroep. Een probleem dus voor de marketingbedrijven. In
de VS is er daarom afgelopen maand een congres gehouden over dit probleem.
En daar werd gezegd dat er NU gezocht moet worden naar een oplossing voor
het probleem, nu deze onbereikbare groep nog niet al té groot is.
Binnenkort zou het wel eens te laat kunnen zijn. De alleen-mobieltjes groep
groeit immers snel: in de VS bedroeg hij in 2001 0,5% van de bevolking, nu
is dat al 7%. Bij jongeren tussen 15 en 24 jaar, een erg interessante
doelgroep voor bedrijven, is het zelfs 20 %.
Leest u meer over het probleem bij CNN.
Nieuws: cnn.com
Bron: Netties.be Woensdag 02 Maart 2005
|
|