Virale videoreclame

We hebben het in NeTTies al een tijdje geleden gehad over de zelfgemaakte videootjes die mensen soms maken als eerbetoon aan een product waarvan zij een fan zijn. Wie een beetje handig is met Photoshop, maakt zo'n filmje in een handomdraai.

Maar af en toe zijn de bedrijven wier product zo'n eerbetoon kreeg, niet erg blij met zo'n filmpje. Zo ook Volkswagen. Op het internet circuleert sinds kort een filmpje, gemaakt door een of andere fan, over een Volkswagen. U ziet in het filmpje een zelfmoordenaar zijn bomauto naar een café rijden, dan drukt de man op de detonator van zijn bommenjas, alles ontploft, maar de ontploffing blijft beperkt tot binnen de auto. De boodschap: de Polo is klein maar sterk. Volkswagen zelf ziet die boodschap niet zitten - het heeft liever niet dat haar wagen geassocieerd wordt met zelfmoordaanslagen en terrorisme. En dus sleept het de makers van het filmpje voor de rechter: zij moeten het filmpje van hun website verwijderen, en beloven dat zij nooit geen commercials meer zullen maken.

Nieuws: news.com.com, geek.com

Bron: Netties.be

Woensdag 02 Februari 2005

 
©2002 Koen Godderis