Zoekresultaten werken verwarrend 

Volgens een onderzoek van Pew Internet & American Life Project kan slechts één Amerikaan op 5 een onderscheid maken tussen een advertentie die zich tussen de lijst met zoekresultaten bevindt, en de gewone zoekresultaten.

Slechts 38% van alle gebruikers was ervan op de hoogte dat er een verschil is tussen gewone zoekresultaten, en een betaalde plaats ind e lijst. En dat is toch ironisch, omdat bijna de helft van alle gebruikers tegelijkertijd zei dat zij zouden stoppen met de zoekmachine te gebruiken, als de zoekmachines naar hun mening niet voldoende duidelijkheid zouden verschaffen over hun politiek qua betaalde advertenties. Nog een opmerkelijk resultaat bij de enquête: 44% van de gebruikers maakte slechts gebruik van één zoekmachine, 48% gebruikt er 2 of 3. Met andere woorden: de mens is een gewoontebeest - hij weet duidelijk dat de zoektechnieken evolueren, en dat hij eigenlijk zoekresultaten zou moeten vergelijken, maar hij blijft lekker vastgeroest in zijn gewoontes.

Nieuws: betanews.com

Bron: Netties.be

Zaterdag 29 Januari 2005

 
©2002 Koen Godderis