Firefox advertentie in krant

Het is zover: in de New York Times is eindelijk de lang verwachte Firefox advertentie verschenen. Op twee pagina's breed werden de 8.000 internauten vernoemd die ertoe bijgedragen hebben dat deze advertentie uberhaupt kon verschijnen.

De advertentie was een initiatief om de gratis Firefox browser meer bekendheid te geven. Het had wel wat voeten in de aarde vooraleer de advertentie er kwam - er waren een aantal technische problemen. Er zat namelijk een foutje in de software die gebruikt was om de advertentie te ontwerpen, zodat de makers ervan uuuren moesten wachten telkens er ook maar één naam toegevoegd werd aan de lijst. Hierdoor is de advertentie uiteindelijk 2 weken later verschenen dan oorspronkelijk gepland. En hoe doet de browser het ondertussen? Volgens recente cijfer zijn er al meer dan 10 miljoen exemplaren gedownload (2) en is het marktaandeel met 1/3 gestegen, om nu meer dan 4% van de markt van de browsers te bedragen. (3)

Nieuws: betanews.com, pte.at

Bron: Netties.be

Vrijdag 17 December 2004

 
©2002 Koen Godderis