Universal met digitaal experiment 

Dat het internet voor een heel andere manier van muziek beleven gezorgd heeft, is een feit. Ook de distributie van muziek is erg veranderd, en met dit berichtje wordt er weer een stap gezet naar een vrijere muziekwereld, die meer kansen biedt aan de artiest.

Universal Music Group is namelijk met een experiment begonnen, waarbij aan een handvol kleinere artiesten de kans geboden wordt om hun muziek enkel digitaal uit te brengen, om dan verkocht te worden via diensten zoals iTunes van Apple, Rhapsody van RealNetworks, MSN Music van Microsoft. Als het publiek de songs lust, en er meer dan 5.000 exemplaren verkocht worden, dan zit de kans erin dat UMG ook de song uitbrengt in CD-formaat en distribueert in de bakstenen winkels. Een mooi initiatief dus, een goede kans voor jonge artiesten. Maar kwatongen beweren dan weer dat dit voor Universal eigenlijk alleen maar een manier is om artiesten uit te testen, zonder er veel geld in te moeten steken. Aan u het oordeel.

Nieuws: avrev.com

Bron: Netties.be

Woensdag 08 December 2004

 
©2002 Koen Godderis