Virtuele bakstenen winkels 

Eerst waren de on line reisagentschappen een simpele afdeling van de bakstenen reisbureaus. Maar toen ontstonden ook de reisagentschappen die enkel virtueel bestonden. En nu gaan we nog een stapje verder: reisagentschappen, die op het internet ter wereld gekomen zijn, zetten nu ook een bakstenen broertje neer.

Verleden zomer opende de Amerikaanse Expedia site een eerste bakstenen reisbureau in Parijs, en nu is het de beurt aan Travelocity. Dat zet haar valiezen neer in Parijs, en opent een speciale Franse site, Odysea. En hoe zit het dan met de bewering, een jaar of vier geleden, dat de reisbureaus moesten 'dematerilaiseren' om goedkoper te kunnen werken? Jan Oetjen, directeur van Travelocity voor Frankrijk doet die bewering als achterhaald af. "Succes komt er enkel via 'click and mortar' (klik en mortel dus, het virtuele en het bakstenen). De reisagentschappen, zelfs on line, hebben hedentendage een sterk distributienetwerk nodig."

Nieuws: fr.news.yahoo.com

Bron: Netties.be

Vrijdag 19 November 2004

 
©2002 Koen Godderis