Campagne voor nieuwe Firefox 

Wat doe je als organisatie, die een kleine, minder bekende maar steengoede browser uitgebracht heeft, om op te kunnen boksen tegen het grote geweld van de IE browser van Microsoft? Je zoekt de publiciteit op. Dat is wat de Mozilla Foundation, die achter Firefox zit, gedaan heeft.

Het startte een campagne om geld in te zamelen om de traditionele media te kunnen bespelen, en haalde tot ieders verbazing in minder dan 3 dagen meer dan 100.000 USdollars op. Dat geld zal voldoende zijn om één of twee advertenties te plaatsen in The New York Times om de lancering van Firefox 1.0 aan te kondigen. Firefox heeft de naam om de beste Windows browser te zijn ter wereld, maar toch open broncode en gratis te blijven. (in dit artikel van The Inquirer heeft de journalist het over "open sauce" ipv open source. Een appetijtelijk sausje in elk geval!)

Nu is het inderdaad zo dat IE al een hele tijd geen updates meer uitgebracht heeft, en een beetje achter begint te lopen. Bij het publiek bestaat er grote interesse voor het zogenaamde browsen met tabblaadjes, waarbij u binnen de browser verschillende vensters opent. Opera, Netscape, Firefox, zij hebben ondertussen die mogelijkheid aan boord gehaald, maar Microsoft rept met geen woord over een nieuwe update.

Nieuws: theinquirer.net

Bron: Netties.be

Maandag 01 November 2004

 
©2002 Koen Godderis