Interactief urinoir 

Waarom het altijd hebben over Intel, HP, IBM? Er zijn zoveel bedrijven die ook met technologie bezig zijn, maar niet in de kijker komen staan. Daarom vond The Register het nodig het te hebben over CMT, oftewel Country Music Television.

Dat is, zoals u kan afleiden uit de naam, een muziekbedrijf. Maar een bedrijf dat blijkbaar ook iets heeft met urinoirs: het heeft een contract gesloten met verschillende bedrijven om in de urinoirs van bars, concertzalen, colleges enz; muziek te streamen, maar ook andere taken af te handelen, zoals de vertrekken van lekkere luchtjes te voorzien, enz. En verkopen dat ze kunnen, die mensen bij CMT! Zij weten immers dat zij de man op zijn kwetsbaarste moment treffen, en door de plaatsing van het product (vlak boven het urinaal zelf) garanderen zij de geboeide aandacht van de 'gebruiker'. "De sociale protocollen bij het gebruik van een urinoir (niet naar links of rechts kijken) zorgen ervoor dat het product de onverdeelde aandacht krijgt van de gebruiker, en de boodschap gehoord wordt." Een goed marketing tool dus. Maar of u, als fabrikant, ook reclame voor uw product zou willen maken in een urinoir, dat is natuurlijk nog de vraag. Lees meer over dit nieuwe 'interactieve medium' bij The Register.

Nieuws: theregister.co.uk

Bron: Netties.be

Maandag 18 Oktober 2004

 
©2002 Koen Godderis