Microsoft's premiumklanten

Er wordt al een hele tijd gemord rond de manier waarop Microsoft patches en waarschuwingen uitgeeft over softwarebugs. Vroeger werd een bug ontdekt, en zo snel mogelijk werd een waarschuwing uitgevaardigd, waarop dan de patch, het pleistertje dat het lek moet dichten, moest volgen.

Microsoft vond echter dat deze manier van werken de gebruikers in verwarring bracht, en teveel werk opleverde voor systeembeheerders. Dus werd besloten om slechts één keer per maand een volledig pleisterpakket uit te brengen, dat alle kwaaltjes zou moeten verhelpen die in de afgelopen maand gevonden werden. Wat natuurlijk wil zeggen dat u in het slechtste geval een hele maand met een lek systeem zit. Gevolg: gemor alom. Een nieuwe beslissing van Microsoft zal ongetwijfeld nog meer protest losmaken. Want voortaan zullen de 'dikke' klanten (lees: betalende klanten) van Microsoft enkele dagen voor de rest van de wereld informatie krijgen over de nieuwe patches. De rest van de wereld blijft in de kou staan. En erg fijn kunnen wij die beslissing niet noemen.... Meer info over het patch-systeem van Microsoft, en enkele bedenkingen erbij, vindt u bij InternetNews.

Nieuws: internetnews.com

Bron: Netties.be

Woensdag 15 September 2004

 
©2002 Koen Godderis