Aantrekkelijke advertenties 

Verleden jaar werd het fenomeen "digitale winkeldiefstal" uitgevonden. Het waren Japanse uitgevers van glossy magazines, en zij beschuldigden dames van zulke diefstal die met hun digitale cameramobieltjes foto's namen van afbeeldingen in de modeboekjes, om die naar vrienden te sturen.

Maar waar de een zich kwaad maakt over iets, bedenkt de ander er een positieve toepassing voor. Als de dames toch zo graag foto's maken van onze magazines en/of onze advertenties, dan is dat erg positief, zo redeneren deze creatievelingen, want dit wil zeggen dat onze advertentie tenminste bekeken wordt. En dus is er nu het populaire lifestyle magazine Jane dat een leuke publiciteitscampagne bedacht heeft, gebaseerd op dit gegeven: Al wi een foto neemt met zijn cameramobieltje van een advertentie in Jane, en die per mms naar het magazine stuurt, maakt kans op een prijs. Een positieve ontwikkeling eigenlijk. Het wil zeggen dat reclamemakers zich stilaan bewust worden van het feit dat hun advertenties de mensen moeten amuseren, niet vervelen of irriteren! Pas zodra die boodschap tot de grote massa van de adverteerders doorgedrongen is, pas dan zullen we een einde zien aan de vervelende vormen van internetreclame zoals pop-ups enz...

Nieuws: techdirt.com

Bron: netties.be

Donderdag 26 Augustus 2004

 
©2002 Koen Godderis