Klikjes op pop-ups zijn ongelukjes 

Iedereen ergert zich aan pop-up advertenties. Dat is niet alleen een gevoel dat u en wij hebben, maar studies hebben het bewezen. Pop-ups zijn trouwens slecht voor de zaken, want zij creƫren meer negatieve gevoelens voor het merk waarvoor zij reclame maken, dan positieve.

Het probleem was echter dat de adverteerders nog altijd pop-ups bleven gebruiken, gewoon omdat zij een hogere click-through hadden: meer mensen klikten op pop-ups dan op gewone reclamebanners. Met andere woorden: pop-ups mogen dan wel gehaat zijn, maar ze werken. En dus moeten ze verder aangewend worden als publicitair middel. Mis dus. Want een nieuwe studie heeft nu aangetoond dat maar liefst 90% van al wie op een pop-up banner klikt, dit per vergissing doet, omdat hij tracht het verdomde venster te sluiten om verder te kunnen gaan met zijn surftochten. Zo. Hopelijk hebben de adverteerders dit bericht gelezen, en komt er eindelijk een einde aan die hinderlijke pop-ups!

Nieuws: revolutionmagazine.com, techdirt.com

Bron: netties.be

Vrijdag 16 Juli 2004

 
©2002 Koen Godderis