IAB legt pop-ups aan banden 

Pop-up advertenties zijn niet geliefd. Ze zijn hinderlijk, en de meeste internauten klikken ze weg zonder ze zelfs maar gezien te hebben. De afkeer van de internaut voor die hinderlijke pop-ups is ondertussen duidelijk bekend, en de voornaamste zoekmachines (MSN, Google en Yahoo) hebben pop-up blokkeerders gebundeld met de software waarmee u een gratis zoekbalk in uw browser kunt invoegen.

En zie, voorwaar: zelfs de adverteerders beginnen het te verstaan, althans: er wordt een schuchter begin gemaakt om het gebruik van pop-ups aan banden te leggen. Een van de grote adverteerbureaus, IAB (Interactive Advertising Bureau) heeft een richtlijn uitgevaardigd waarin gevraagd wordt aan aangesloten bedrijven om slechts één pop-up per bezoeker te laten verschijnen. Volgens een recent onderzoek zouden de meeste aangesloten bedrijven die richtlijn ook wel volgen. Zullen wij in de toekomst dan minder geconfronteerd wordt met die hatelijke pop-ups? Laat ons het hopen!

Nieuws: clickz.com

Bron: netties.be

Maandag 05 Juli 2004

 
©2002 Koen Godderis