MSN zoekmachine vernieuwd 

Microsoft wil concurrenten Google en Yahoo op hun eigen terrein verslagen: dat van de zoekmachines. Dus werd de eigen MSN zoekmachine onder handen genomen, een operatie die 100 miljoen dollar gekost heeft. Het resultaat? Volgens de bespreking bij The Register zouden de betaalde resultaten nu duidelijk apart gehouden worden van de resultaten die door de zoekalgoritmes getoond werden.

Daardoor zouden de zoekresultaten 45% accurater worden dan voorheen, en op gelijke hoogte komen met marktleider Google. De zoekmachine verwijst ook rechtstreeks naar Encarta, de encyclopedie van Microsoft. En de pagina zelf werd ook in een nieuw kleedje gestoken, dat sneller zou moeten laden en simpel geouden werd. Is dat niet een beetje in zijn eigen vlees snijden, die betaalde zoekresultaten laten vallen? Volgens Microsoft zelf zou het bedrijf miljoenen dollar aan inkomsten verliezen. Maar de zoekresultaten zouden beter zijn, en de mensen moeten nu eenmaal een reden hebben om de MSN zoekmachine te gebruiken, en niet die van Google.

Nieuws: theregister.co.uk, search.msn.com, techpreview.search.msn.nl

Bron: netties.be

Maandag 05 Juli 2004

 
©2002 Koen Godderis