iTunes van Apple: een hit!

Met zijn iTunes wil Apple eindelijk bij het grote publiek doorbreken. De prijs van de iTunes moet het doen. En enkele grote promotiecampagnes moeten daarbij helpen. Zo hebben Apple en Pepsi onlangs samen een campagne gevoerd waarbij maar liefst 100 mijoen digitale songs gratis weggegeven zouden worden.

De campagne blijkt echter net zoveel succes gehad te hebben, want van die 100 miljoen zijn er maar 5 miljoen uiteindelijk gedownload. Maar dat tegenvallende resultaat schrikt Apple niet af. Integendeel: het bedrijf is er nog altijd erg blij mee. Want de campagne heeft heel wat mensen laten kennismaken met de iTunes. De verkoop van de iTunes loopt ondertussen met een sneltreinvaart: 2,7 miljoen songs per week, of 140 miljoen songs per jaar. Wie zei daar dat het nooit zou lukken om de internaut te laten betalen voor zijn digitale muziek?

Nieuws: news.com.com

Bron: Netties.be

Vrijdag 30 April 2004

 
©2002 Koen Godderis