De pop-up blocker blocker

Marketing-jongens, het blijft een volk apart. Eigenlijk is het de taak van de marketingjongen (of meisje) om uit te vinden wat de mensen willen, en hoe hij dat aan de mensen kan geven.

Helaas is het zo dat al te veel marketingmensen denken dat hun taak er enkel uit bestaat om mensen te overspelen met advertenties over een product tot het hun strot uitkomt. Een goede marketeer zou beseffen dat, wanneer iemand zegt dat hij NIET lastiggevallen wil worden, dat het geen zin heeft om toch aan te dringen en via bijvoorbeeld de achterdeur nog eens aan te kloppen om opnieuw dat product aan te prijzen. Nochtans is dat wat de kortzichtige marketeers juist wel doen. Want na de vervelende pop-ups hebben zij een nieuwe methode ontdekt om de mensen lastig te vallen met hun advertenties. Het is namelijk zo dat de meeste mensen ondertusen een of ander programma geïnstalleerd hebben om pop-up advertenties te blokkeren. Het bedrijf Falk eSolutions heeft nu een methode ontwikkeld waarbij gekeken wordt of er bij de bezoeker van een site zo'n blokkeer-software aanwezig is. Is dat het geval, dan wordt de pop-up advertentie omgezet in een zogenaamde zwevende advertentie, die al even hinderlijk is als een pop-up. Zucht... We zullen en moeten blijkbaar die advertenties slikken, willen of niet...

Nieuws: clickz.com

Bron: Netties.be

Vrijdag 30 April 2004

 
©2002 Koen Godderis